3 december, lite sent..

Idag är jag glad över ensamheten.
Det kan tyckas konstigt, men inget kan ge mig mer ro än att finna ron inom mig.
Att få en kort tyst sekund där jag andas in och kan analysera allt och inget utan någons kommentarer om det.
Att få gå fram och tillbaka tio miljoner gånger en hel natt i all den ångesten jag bär utan att behöva lägga någon energi på något annat än just det.
Känna.
Känna varje tråd i hela mig påverkas av allt jag gör.
Tänka.
Tänka varje tanke som kommer.
Hinna börja och avsluta.

Jag är glad över att kunna få den tiden för mig själv ibland.
Jag skulle aldrig vilja ha den för mycket, eller för ofta.
Utan så där lagom ibland.
I precis rätt stund.
//
Wivica

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback