4 advent

Ojoj, de senaste dagarna har bara flygit iväg. Undrar varför...

I fredags tatuerade jag mig, som ni vet.
I Lördags åkte jag, Becca, Krister, Lotta och Katta till Ullared där de flesta julklapparna inhandlades. Tack tack tack för skjutsen!

När vi kom hem så åkte jag med exkex en sväng till Jönköping, gick på A6 i 20 min och i centrum ett tag, bara tittade och jag njöt av julstämningen. Fint.



Efter en natt (återigen) utan sömn så har jag ändå fått rätt så mkt gjort idag.
Exkex och jag bestämde oss för att göra hemalagad pizza och Rebecca gjorde sallad.
Sen har jag dammsugat, tvättat två maskiner tvätt, vikt tvätt, fixat dammsugaren, kört en maskin disk, plockat undan en massa, städat tvättrummet, städat mitt sovrum, planerat osv osv.
Och jag och Rebecca gjorde i ordning TVbänken och alla sladdar efter att den stått utdragen pga en läcka eller något i taket/väggen.

Sent på kvällen nu kom mina änglar inför jul. Lite tidigare än planerat, men så mysigt och härligt.
Att ha Alva här, under en längre tid är underbart eftersom att vi inte ses längre stunder i vanliga fall.
Och min mysiga Ange... Ao, jag är i himmelriket..
När de kom satt vi oss och åt lite sen kvällsmat. Alva valde knäckebröd med ost, te, och åt väldigt mkt sallad :)
Sen var det att byta om, borsta håret, tänderna och hitta ngt hon kunde titta i.
Hon hade lite svårt att somna och anpassa sig, jag var tvungen att byta madrass, tända och släcka flera gånger, komma in till henne tre ggr och hämta allt möjligt. Men det är inte lätt när det är ny miljö. Nu sover hon i alla fall, Becca med och jag och Ange sitter framför tv:n (läs: jag framför datorn, hon vid internet på min iphone;), med de 4 ljusen tända och bara myser.
Alva vid sängdax.
I veckan blir det full rulle.
Imorgon;ska gå och posta brev, låna böcker på bibblan till Alva eftersom jag inte har några barnböcker;P
Antagligen, förhoppningsvis, få träffa pappa och prata/planera. Slå in julklappar till fam. Karlberg.
Tisdag: Julmat ska inhandlas. Och troligtvis ska köttbullarna göras av Becca. Julmat kommer från kyrkan.
Onsdag: Rebeccas kompis kommer kanske och sover över, vi får väl hoppas. :)
Torsdag: Rebeccas lov börjar. En vän till Ange kommer ksk och hälsar på :) Jag har rehab-utvärdering, där läkarbesök ingår och sen möte med min kurator.
Fredag: Skulle till psyk, men det verkar inte bli möjligt. Här blir det paketinslaging, klä julgran, städa och göra allt perfekt inför julafton.
Dagen efter jul blir det antagligen att åka till Gunilla och Natte (Alvas kontaktfamilj) en sväng och fira lite, sedan ska Alva stanna där två nätter. Sen får vi se, om hon kommer tillbaka hit eller hem igen. Troligtvis hit lite till :)
Natti!
//
Wivica

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback