4 december

Idag kommer det blir konstigt och långsökt, kanske någon tycker...
Men det är så viktigt i all skit.

Idag är jag tacksam över att jag verkligen kan känna tacksamhet.
Tacksamhet kan vara så svårt.
Det är en sådan känsla som man kan känna sig tvingad att känna för att man annars kan tyckas vara en dålig människa.
Men det är också svårt att känna tacksamhet när man är så djupt nere i hur dåligt man mår.
Tacksamhet kan så enkelt överskuggas av att "varför ska jag vara tacksam för det där lilla när hela livet är precis tvärtemot vad jag mår bra av?".


Så när jag nu för fjärde dagen i rad kan skriva saker jag är tacksam över, då vet jag att då är jag inte på väg åt fel håll. Jag vill i alla fall tro att det är ett gott tecken.

Jag är tacksam över den tacksamhet jag kan känna.

Hoppas jag snart kan känna tacksamhet till mig själv.
För vad jag gör. Varje dag.
//
Wivica

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback