Hemma igen

Hejsan!
Efter gårdagens kaos, om man kan kalla det de, så har vi kommit hem från min älskade extra mamma Line.
Jag har varit där sen i fredags och igår fick Beccus följa med dit.
Skönt med lugn. Någon slags frid.


Imorse så var jag med i kyrkan med Line och Krister.. Becca ville inte med. Det var tungt - jag upptäckte att jag förlorat stora delar av min tro och tänkte ironiska tankar om Guds egna ord... Det var smärtsamt att märka. Det kändes fel och konstlat - något som inte är jag egentligen, men det kom automatiskt... Måste hitta tillbaka - julen kanske hjälper..

Efter det åkte vi hem. Jag vek lite tvätt, tog ett varmt efterlängtat bad och sedan kom exkex och såg en film med oss.

Det är positivt att vi kan bara vara vänner efter 5 år tsm och många fler år som vänner... Har kommit överfund med att allt har sin rätta tid och plats och i allt skit så var det inte vår tid, helt enkelt (helt svårt).

Efter det så har man suttit snabbt vid datorn, Rebecca har fastnat i vampire diaries, kanske bra och avkopplande efter omständigheterna.

Jag har legat och läst Breaking dawn på eng (ca 700 sidor mina vänner), svårt att koncentrera mig men jag försöker. Försöker börja om där det är något jag intresserar mig för...

Har mejlat en massa. Till alla jag vill kontaktar mig i morgon och med Rebeccas lärare. Hur underbar är inte hon? Många gånger skrattar jag högt av roligheterna hon skriver och hon har mycket visdom som hjälper oss. Bra med folk på rätt plats, borde vara så oftare.

Nyss tagit mina nya mediciner - de hjälper inget, detta är nog sista natten jag testar, börjar bli less. Inga läkare känner för att lyssna och de som gör det säger sig inte kunna hjälpa. Ska "tillbaka" till psyk i morgon, hoppas utredningarna sätter igång nu, väntat sedan jag var 16år, så tid har de haft tillräckligt.

Är sjukskriven till januari. Dels pga handen, dels pga psykiska måendet. Två 50p kurser blir uppskjutna, men jag börjar bli van att läsa dubbelt.. Hoppas slippa att den tredje skjuts upp, ska försöka göra det sista..

Angelica har inget internet, men har fått massa sms i kväll. Hennes hund Zera har fått 9 st valpar varav ett tvillingpar:)
Grattis! Och bra att allt gick bra med Zera.

Hoppas på sömn och mindre drömmar i natt..

Långt blev inlägget.
Men så är det i bland.
Har inte kunnat skriva något nytt jag är tacksam/glad över det senaste - allt jag känner tacksamhet för har jag redan skrivit om. I denna svåra stund är det svårt att hitta det där lilla..

//
Wivica
P.s tänkte det.. Många häpnas ksk över vår/min öppenhet. Men vi har inget att dölja om något. Vi behöver inte skydda oss, eftersom inget är vårdat fel egentligen. D.s


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback