Bilder på våran stoooooora familj! (som utlovat)

Här kommer då lite bilder på våran stooora familj, som jag lovade tidigare.
Jag står i tvättstugan just nu och har ändå inget för mig. :)


Notera från början att mamma och Mega INTE har några barn tillsammans,
och att två barn är Megas (det står vilka så inga blir förvirrade).
Resterande barn är mammas och våran pappas, och därmed också våra BIOLOGISKA syskon.



Detta är våran mamma Cecilia (Cissy) 38år i år:

Mamma är en storökande skåning som är våran bästa vän.
Ingen har tagit oss genom skiten så mycket som hon.
Hon är vår bästa vän och emellanåt vår värsta fiende. :)


Detta är vår pappa, Marcus, 40 år i år:

Han är stereogalen och en tekniknörd, men med mer egenskaper än så.
Vi kan prata med honom om allt och vi har extremt roligt tillsammans i form av
internmobbning och självömkan.
Vi saknar pappa varje dag, eftersom vi ses rätt sällan.
Bättre pappa går inte att hitta, och det är vi alla barn rörande överrens om.


Mikael alias Micke, Mega, 44 år i år:

Mammas man. De gifte sig i sommras. Kommer bild nedan.
Mega betyder väldigt mycket för oss på en annorlunda konstigt och för oss nytt sätt.
Varje dag lär vi oss att leva tillsammans och acceptera det som är och har varit.
Mega kan mycket, men uttrycker sig alltid dumt.
Jag kommer personligen alltid uppskatta modet Mega hade när han kom in i vår
tilltrassliga röriga familj.



Sarha 22 år i år:

Megas äldsta dotter. Hon bor med mamma och Mega och alla barnen.
En rolig tjej som uttvecklas i rätt riktning trots allt som varit.
Rebecca och hon har kommit varandra nära sedan
Sarha flyttade hem för ngr år sedan


Ronja alias DHA SPINKIS, 11 år i år:

Megas yngsta dotter. Vi har känt henne sen hon var ca 3-4 år gammal, eftersom vår mamma
är kompis med Megas ex och Ronjas mamma Rosie.
Jag har följt denna lilla darling från trotsåldern tills nu och ser henne praktiskt taget som min syster.
Hon är rolig på alla sätt, skrattar man inte med henne så åt henne.
Hon är alldeles speciell och tystlåten för att vara en i vår familj.


Alex, 11 år i år:

Vår lilla Alex är grunden till mycket av det vi tror på.
Han bor inte med mamma och Mega men inte heller med våran pappa.
För tillfället bor han på ett HVB-hem (hem-vård-boende), ungefär som ett behandlinghem för barn.
Jag hade lätt kunnat definera honom utefter hans handikapp, men det väljer jag inte att göra.
Han har extrem grav ADHD, hjärnskada i form av beteendestörning samt några mindre problem så som ex dåligt korttidsminne.
Han är det roligaste, underbaraste barn jag vet. Ingen lär mig så mycket som han. Han är aktiv, påhittig och lättsinnad på så många vis. Ibland önskar jag att jag var som honom.

Alva, 5 år i år:

Alva är min stjärna i mörkret! Hon är helt fantastisk,
och att följa varje framsteg som hon gör är en enorm lycka.
Hon är fullkompligt bortskämd, givetvis eftersom hon är sist i barnaskaran, men också den mest
vanliga av oss. Hon känner inte till livet på något annat vis än så här och att se att hon får det så normalt är lättande.
Hon förtjänar allt. Hon är vårt allt.


Vår familj är inget utan alla våra hundar!

Leah Lus, blandras Rottweiler 95% Schäfer 5%:

Leah föddes av Mickes hund Ami (rip) i maj 2009. Jag hjälpte till att förlösa henne och föll direkt.
Hon fick heta Leah eftersom hon la sig på rygg helt lealös när man höll henne i handen (typ spelade död redan från första dagen haha).
Jag hade henne boende hos mig till för ca ett halvår sedan, då hon flyttade hem till mamma och Micke.
Tanken är att Micke ska stå som ägare på henne.
Jag fattade det beslutet eftersom det inte var bra för Leah att bo hos mig, jag hade en liten lägenhet, lite tid och pluggade mycket och därför var hon själv en hel del.
Hon kommer alltid vara min i mitt hjärta. Jag är hennes mamma.


Molly Mus, Schäfer, Rottweiler, Labrador:

Våran Molly Bus Hus Lus Rus Dus. Eller tja, Rebeccas hund. Hon bor hos mig och Rebecca.
Snällare, lydigare och finare hund får man fasen leta efter.
Lugnt det finaste som finns.

Maxen Braxxen Schäfer, Rottweiler:

Angelicas hund. Han är såvitt jag förstår Mollys halvbror och lika gammal som Leah ungefär.
Han är fjollig, medgörlig och rolig. Jättesöt.
Har haft det tufft innan men anpassar sig alltmer.


Harley, Jack Russel:

En hund mamma har på foder. Det är mammas kompis Katjas hund egentligen.
Världen sötaste lilla vovve som är mer katt än hund.
Gammal som fasen ser han ut att vara också :)



Det var egentligen alla!
Angelica har ett marsvin sen ganska nyligen också, men jag har inte träffat den än, så hon får så småning om lägga ut en bild på den.

Visst är vi fina allihopa?

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback