Jobbig dag, men med resultat.

Jobbade mina 4 sista timmar i dag. Känns tråkigt, men hittar jag ork&tid så kommer jag antagligen jobba gratis.



Jag hade också teambesök idag, de kunde inte fatta ett beslut om insatser riktigt fullt ut ännu eftersom jag ännu inte fått tid till Neurologen.
Men jag har fått (om det inte redan fanns på papper) diagnosen/erna:
T98-p: två wiplashskador.
M54.9: Ryggvärk, thoracal och cervikal.
Efter besöket hos Neurologen kan fler läggas till.

Listade funktionsnedsättningar (utan koderna):
- Grav kraftnedsättning i musklerna i händerna och axlar.
- Grav nedsättning av finmotorik i händer.
- Smärta i rygg och nacke.

Aktivitetsbegränsning (utan koder):
- Lyfta
- Bära
- Av -och påklädning
- Hår och fotvård
- Dricka (svårt att hålla glas och flaskor)
- Hushållsarbete överlag
- Finmotoriken i händerna
- Gång
- Trappuppgång - långsamt och tungt
- Smärta bröstrygg - nacke.
- Samtliga gravs nedsatta.

  • Troligtvis kommer jag få en såkallad 'multimodal rehablitering', som enkelt förklarat är en 7 veckors rehablitering med föreläsningar, gruppsamtal, möjlighet för anhöriga att få lära sig/förstå, samt att lära sig leva med problemen i vardagen.

  • Dessutom, antagligen får jag samtal om det redan i morgon, så kommer jag få hjälp av LSS, enkelt förklarat en central för folk med olika funktionsnedsättningar och handikapp.
    Det är inte bestämt exakt vad de ska hjälpa mig med, men städning, tvättning och kanske handla - är det som tagits upp. Känns läskigt men bra.
  • Förhoppningsvis så får jag hjälp med tvättmaskin, torktumlare och diskmaskin eller iaf något av dem.


Mycket är tack och vare min kurator. Men de övriga i teamet är också helt underbara!

Det är en utredning på 4 sidor, men det är väl sammanfattningen.




Vi har även varit på möte på soc, för övrigt.
Det gick sådär.
Vi är trötta och utmattade.

Vi har nyss ätit och sett på Bakom kulisserna till Harry Potter Del 2. Vi längtar som fan!

Nej nu ska jag göra vad jag vill.

Hejdå!
//
Wivica

Kommentarer
Postat av: Annoying Nobody

Klart vi längtar till HP det behöver man inte skriva kära du :D:D:D:D

2011-07-09 @ 10:45:21

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback