Detta inlägg kan bli lika långt som det kan bli kort.

Dagen på jobbet har gått bra. Jag hann med ca dubbelt så mycket som jag hann med igår.
Det känns bra även om det inte är mycket.



Det har varit mycket tjaffs och bråk idag, över sms och facebook.
Jag har blivit kallad; äcklig, efterbliven, ful, tragisk, skabbig, modifierat mumintroll, mentalt skadat mumintroll, inkompetent hora och dum. Det började helt spontant bara så där på facebook i natt.

Inte för att jag bryr mig så mycket om det, för personen i fråga känner mig inte överhuvudtaget. Det var ett litet barn som ville få ut sina förtvivlade röriga hormoner. Så lugnt för mig liksom.
Det jag bryr mig om är när de som faktiskt borde känna mig verken bryr sig om mig eller sig själva.
Det är så synd. Det gör mig ledsen.

Det som gör mig ännu mer ledsen är när jag blir hånad för mina problem. (Rygg, nacke, händer)
Visst har gympaläraren gjort mig härdad i det området, men att bli det samma (mer eller mindre) av någon som står en nära är värre.

Egentligen handlar det om att jag ville trösta min vän och hjälpa en annan.
För jag är en människa som bryr mig. Kanske för mycket?

I alla fall, det har blivit en hel del tårar idag men jag har insett att det är som mamma sa till mig idag:
' Vill folk inte vara ens vänner så är det inte mycket mer man kan göra.'
Nä det är inte mycket jag kan göra ... så jag låter bli..

Kanske kommer folk till insikt, kanske har jag verkligen gjort något fel, vilket som, så får det hända av sig själv.
I'm done fighting for everything I should have from the begining.


Rebecca har åkt till Ingela och jag har precis varit ute med Molly Mus.
Molly är en så fin hund och märks knappt.
Jag hade heeelt glömt att det är jag som har ansvaret för henne hela helgen.

Ikväll ska jag bara vila och göra vad jag vill. Broderiet ligger framme, och igår började jag sticka med. Vill göra ett eget lapptäcke. Det är svårt med händerna, framförallt efter jobbet...

Skönt men ändå tråkigt att vara ledig i morgon.

Ha en mysig kväll.

//
Wivica

P.s Jag kan inte ladda upp några bilder idag =/ Illa. D.s

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback