Bra dag... eller?

Hej hopp pille snopp! (ja, det är en standar hälsningsfras!)

Idag vaknade jag upp med ont i ryggen, men har hållt mig undan från att ta medicin till nu på kvällen.

Jag har skrivit en liten sammanfattning av kap 1-3 i den engelska boken "Mr. Nobody", på ca hundra ord.
Men det är också det ända jag pluggat idag för egen del.
När jag skulle mejla uppgiften (som är nästa veckas läxa btw^^) så fick jag detta meddelandet:



Ironiskt, men jag rättade det och sedan funkade det... Hm.


Jag har varit på Ronjas skola, fått lite mer inblick och uppdatering. Ronja fick sin beskärda del av 'skäll' av fröken.
Men när vi kom hem så satte hon sig DIREKT med matteboken som hon ligger så efter i. Räknade 4 sidor och blev klar med boken de andra redan gjort klart. Toppen!
När hon var färdig så fick hon bulle och läsk - som belöning.
Sedan tyckte jag hon hade varit duktig för idag och skulle ta lite fritid. Då överraskar hon MIG och säger:
Nej, det skulle kännas bra om jag repeterade Veckans Ord tills i morgon en gång till för säkerhets skull.
=O=O=O=O <--- Jag.

Självklart!
Det tog max 10 minuter och hon hade 11/12 rätt!

Perfekt!

Så nu är jag stolt och glaaaad :)

En god nyhet är att jag ÄNTLIGEN kommer till skolan på måndag. Jippi.
Så måndagen blir fullfart med möte, prov och underbara skolan!

//
Wivica


Fin bild på Ronja och Rebecca :)

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback