Vilken dag!

Herregud vilken dag!
Idag har jag pluggat, en Turism A uppgift har blivit inlämnad, sista testet i matteboken har blivit räknad (inte för att jag kunde många tal, men det är gjort i alla fall), förberedelse inför provet i Näthandel A i morgon (dock är jag inte där så jag kan göra det just imorgon), samt att mamma (för en gångs skull) förhörde mig inför det provet.

Men jag har också mejlat lärare om andra uppgifter, så jag har en del att göra i morgon med. :)

Sen har jag powerwalkat samt gjort situps, tjatat om mat som vanligt, spelat spel och duschat.

Men hela kvällen har gått till att skälla och skälla och skälla.
Jag skäms, ja skäms, över Ronja - som aldrig gör sina läxor, inte tar hem böcker, ligger sinnessjukt långt efter, fuskar och ljuger - ständigt.
Och jag skäms en del för Angelica som är otrevlig mot ALLA och jag menar ALLA vuxna hon ser.
Hon tror hon bestämmer lika mycket som vilken annan förälder eller lärare som helst.
Ofta är det roande, men minst lika mycket ledsamt och irriterande att hon inte respekterar mer.


Annat var det på min tid. Hade jag då kunnat ord som hon kan nu som 13 år hade jag fått stryk och spott hade täckt mitt ansikte. Jag kan själv inte tänka mig annat än att vara så trevlig som man ska vara, om inte mer, mot mina lärare.

Men back to vad jag pratade om. Ronja. Förra året var hon BÄST! Nu bryr hon sig inte längre och jag oroar mig för hennes välgång. Hon har ju en sådan hjärna. Nu ska hon bara använda den.


Nu sitter jag här på en barnpall, brevid mamma, har ont och bara sitter.
Pustar ut typ.

Jag och Rebecca överväger STARKT att följa med en varsin unge till skolan en heldag...
Vi får se hur det blir med det.

//
Wivica

Rebecca överväger att inte vara med på bloggen längre.... SÄG TILL HENNE! =O

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback