Det händer saker när det gäller händerna

Jag har massor att berätta, men först ska jag förklara varför jag inte skrivit det tidigare xD
Jag var ju i måndags hos läkaren för att få hjälp med de neurologiska symtomen.
Men på tisdagen när jag var hos sjukgymnasten så fick jag akupunktur i händerna (bl.a).
Sedan dess har jag inte kunnat köra moppe, skriva på datorn osv osv..
Har en sjukt obehagskänsla från armbågen och neråt, är mycket svagare och emellanåt gör det direkt ont i händerna och handleden.

Jag har fått akupunktur några gånger nu, men aldrig i händerna.

Samma dag som jag får akupunktur är förjävlig, dagarna efteråt är som en skänk från ovan.

Iaf så är det därför jag inte skrivit, jag har knappt kunnat och det är fortfarande jobbigt.
Men jag har nyss tagit medicin så jag tänkte köra igenom nu, för dem som vill veta om alla goda nyheter (som omväxling), även om det tar tid och är jobbigt att skriva.



Min läkare är underbar.

Hon lyssnar,
hon försöker förstå,
hon vill hjälpa,
hon dömmer inte
och tar alltid det säkra före det osäkra.

När jag var hos henne gjorde hon den första riktiga undersökningen en läkare har gjort på mig sedan bilolyckan och trapp/halkolyckan (och ni kan ju tänka er hur många läkare jag träffat sen dess).
Jag fick bekräftat, att jag inte inbillar mig, och att hon också såg mina problem, precis som min sjukgymnast..
Hon la märke till mer än jag själv orkat fokusera på.
Bland annat fick hon fram:
  • Svaghet i händerna.
  • Darrningar pga att jag anstränger mig så för att få mina händer att greppa osv.
  • "Domningar" på utsidan av överarmarna.
  • Svaghet på båda sidor av den nedre delen av armarna

Hon sa att hon tyckte jag tog för lång tid på mig att bli bättre och vill därför kolla om det finns några "fel".
Jag ska därför få träffa en neurolog i Värnamo.
Och få testa min hastighet på mina nervsignaler, för att enkelt förklara, i Jönköping.

Jag har redan fått tiden till Jönköping, men till Värnamo är det lång väntetid.


Vi pratade också om min medicin och min vardag.
Jag ska fortsätta med samma medicin, men ta dem tillsammans med t ex ibumetin/alvedon.
Och gärna oftare ville hon. Usch
Jag fick rådet att skaffa migräntabletter mot migränen (eftersom mina mediciner inte alls hjälper när jag får migrän) och dem skulle jag också kunna kombinera med mina mediciner.
Sedan fick jag något som jag skulle kunna sova på även när jag har ont, men det verkar vara lite lömskt med dem så jag har inte vågat ta dem än.
Jag vill prata med henne en gång till om dem först.

Med tanke på att jag också ska få träffa en grupp med yrkespersoner inom vården så känns det som om jag verkligen är på väg att få hjälp. Ordentlig hjälp.

Är det inte en nervskada så innebär det inte att jag inbillar mig (vilket jag frågade om), utan då
beror de neurologiska syntomen på smärtan från nacken.

Nu är det bara att vänta och se.
Sa den blinde till den döve.


Jag är glad.
//
Wivica

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback