Studiebesök i Göteborg

Mamma och Micke ville att jag skulle skriva ett inlägg om studiebesöket i Göteborg med skolan idag där vi besökte teamsportias huvudkontor och Diskoteksbrandens museum.

Det hade jag jättegärna gjort.
Men jag har bara en hand som knappt funkar, och efter en dag i en buss i timmar, nyopererad och jobbiga trappor och inga mediciner... Min kropp är så mörbultad. Som om jag hade blivit påkörd av en lastbil.
Diskoteksbranden är en av Sveriges största sorger och händelser.
Väldigt djupt och en svår föreläsning/plats att vara på.
Berörde oss alla. Hela atmosfären var tung, när man gick där på golvet, på platen där 63 ungdomar dött, 200 skadats...
Läs mer om händelsen HÄR
Varje dag påminns jag om mänsklighetens sjukhet.. Om ondskan och egoismen i en människa. Och varje gång, vill jag viga mitt liv till att utrota varje frö som finns att gro i sådana människor. Ingen kan vara ond från början. Jag vill inte tro det.

För övrigt... Operationen gick bra. Nerven i hande såg bra ut men nu har den mer plats. Men det verkar inte vara problemet... Jag är sjukskriven minst två veckor men läkningen är upp till 6 veckor.
Detta tog tid att skriva och gjorde fruktansvärt ont.
Go' natt!
//
Wivica

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback