HUR SVÅRT SKA DET VARA?!

I går förmiddags letade jag och Rebecca i alla matbutiker där vi bor efter allt möjligt man kan vilja ha i en egen müsli.
Två saker (!!!) fick jag med mig hem:
i
Jag har längtat efter att få göra min egna müsli utan massa socker, som är krispig och god.
- Ingen av butikerna hade påsar med torkad frukt som inte kostade mindre än 25:- per 75g typ, eller så var de sockrade.
- Nötterna fanns bara i små förpackningar, dyra, eller salt/sockrade.
Då tänkte jag köpa olika sorters färdig müsli och blanda det jag tycker är godast i alla fall.
- 75% av det som finns har russin i, vilket jag kräks av.
- De flesta var fyllda med konserveringsmedel och så dyra att jag hade fått hoppa av skolan och börja jobba. Nä men typ.
Jag gjorde mitt bästa och blev väldigt mätt av en blandning av:
- viktväktarnas billiga müsli,
- sötmandel,
- bananchips från ICA Basic fruktmüsli,
- linfrön,
- solroskärnor och
- lite vanliga cornflakes.
Men jag surar fortfarande. Får försöka igen när jag åker och storhandlar nästa gång.
//
Wivica

Kommentarer
Postat av: Sara

Ta en tripp till ica kvantum i gislaved så har dom müsli mix. typ som lösgodis fast för müsli då där du kan plocka det du själv gillar och blanda din egen blandning. givetvis dyrare än "färdig" men lätt värt för att få de man tycker om :)

2011-10-25 @ 22:24:53

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback