Nyttigt eller nyttigare eller bara tvärtom?

Jag älskar nyponsoppa!
Mår bra av det och det är mumsigt!
När jag skulle handla färdig nyponsoppa så jämförde jag kolhydraterna och varav socker arter, samt pris och jag blev förvånad!
Nyströms hade väldigt mycket fler gram kolhydrater än Garant.
Nystörms kostade också ca. 8.95:- och Garant kostande 7.95:-
Nyströms halt av kolhydrater är jag lite osäker på, om det var 29g eller 50g, men i vilket fall som helst så är det
mycket mer än Garant som har 11,5g.
Nu ska man gärna undvika färdiga soppor, som färdig nyponsoppa. Eftersom det är så mycket socker och konserveringmedel i.
Men om man gillar färdig ändå så ska man ju uppenbarligen välja Garant.
Jag har köpt Garants sen den kom ut, men kollade skillnaden eftersom att det brukar vara det största märket som är bäst. Men nej, så var det inte.
Jag känner ingen som helst skillnad på smakerna.
En observation bara.
//
Wivica

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback