Give Kidz A Chance

Affärsidé
"Vår affärsidé är att genom våra marknadsföringstjänster stötta biblioteksverksamheter i att få barn och vuxna att använda böcker och bibliotek som en naturlig del av barnens vardag. Genom Give Kidz A Chance UFs kunskap vill vi ge barnen en chans att älska böcker."

Marknaden och kunden
"I varje kommun måste på ett eller annat sätt ett offentligt bibliotek finnas men möjligheten till att marknadsföra och locka kunder till verksamheten kan fattas eller vara minimal. Desto mer nedskärningar det görs desto mer påverkas bibliotekets verksamhet i tid och pengar. På många bibliotek så är det endast barnbibliotekarien som genom bokprat och liknande bemöter och lockar barn men framförallt skolor till biblioteken och böcker. Saknas det då en barnbibliotekarie så står verksamheten ofta lätt utan någon större typ av marknadsföring. Detta medför mindre besökare/kunder och verksamheten kan för vissa verka överflödig och onödig. Vi tror dessutom att det i längden minskar barnens läsning vilket anses vara negativt i ett barns utveckling."

 

Målsättning och vision
"Vi vill öka möjligheterna för barn att kunna älska böcker. Vi hoppas att vi genom våra marknadsföringstekniker kan öka insikten om hur viktigt böcker och läsning är i ett barns utveckling.
Under året vill vi lyckas med att tillgodose främst Gnosjö Folkbiblioteks behov, öka deras statistik och involvera traktens skolor i bibliotekets verksamhet."



Här har ni bloggen.


Vad tyckts?

//
Wivica


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback