Böcker <3

Jag om att lära sig av böcker;

"Men det har hjälpt mig.
När jag inte har någon annan att fråga. Någon annan som lär mig.
Någon annan som pratar med mig om det.

Böcker håller aldrig något hemligt. Böcker skrivs för sanningen som ingen vågar tala om.
Böcker är det ärligaste som finns.

Man måste bara våga se det trots rädslan och sedan plocka ut varje ord och placera ut det i sin alldeles egna verklighet.

Det är då man får hjälp.

En hjälp som tröstar och som ger mod och styrka att orka när man känner sig som mest ensam med alla problem man har.
Framför allt när man inte har någon att dela dem med.

Böcker är kunskap.
Oförmågan ligger hos oss människor att plocka ut det och använda det rätt.."

//
Wivica


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback