Ett inlägg om mig.

Av allt jag någonsin upplevt,
allt jag känt,
allt som drabbat mig,
och mina kära.
Av allt som jag går igenom varje dag,
och inte minst det jag alltid kommer gå igenom,
så är det känslan som det bara finns en person kan ge mig,
känslan som jag inte ens med mina största ord kan beskriva tillräkligt.
Det är den känslan som är värst, som kan ändra allt på bara några sekunder.
Jag har läst om det, det finns många beskrivingar om känslan man har när man blir brutalt styrd av någon annan.

Även om känslan inte är lika vardaglig längre,
och även om jag lärt mig skilja på den och andra känslor.
och att jag nu vet vart den kommer ifrån,
så är känslan minst lika påtaglig.

Det spelar ingen roll.
Jag skulle vilja se den som har något mot mig.
Den som skulle peka finger och säga att "detta har du gjort" mot dem.
Sätt det på ett papper, svart på vitt, finn stöd för det och jag lägger mig.
Jag har aldrig varit hög i närheten av dem.
Aldrig full, sällan ens påverkad.
och absolut aldrig när jag har ansvaret.
Jag har aldrig slagits,
aldrig hotat,
aldrig tagit deras personliga integritet ifrån dem.
Jag har aldrig missunnat dem något,
alltid varit där.
Satt dem främst, tänkt innan jag handlat.
Jag har stöttat, bönat & bett.
Riskerat mitt liv, begått brott, skadat mig.
Förbi sätt mitt eget liv.
Endast för dem.
Inte för upprättelse, inte för stoltheten.
Inte för att ha något att skryta om och inte för att vända dem emot andra.
Inte för att jag tror att jag är det bästa för dem.
Inte för att jag vet bäst eller kan allt.
Utan för att de är mina syskon.
En del av min själ, hela mitt hjärta.
Utan för att de är de mest otroliga personerna i världen.
Allt har jag gjort, för att jag älskar dem utan några som helst förbehåll.
Slå mig,
bryt kontakten vart tionde minut.
Skrik för all del,
hota och svär.
Sparka och slå bakut.
Gå er egen väg.
Slå igen dörren,
ta bort mig från facebook,
radera mitt nummer och
glöm min adress.
Men jag kommer alltid vara den absolut enda personen ni vet om står där när ni är tillbaka.
Och allt detta, oavsett andras åsikter och vad någon annan än säger - så är det mer än någon annan har gjort för er.
Jag står kvar.
Jag finns här.
Vare sig ni vill eller inte.
För jag tror på blodsband.
Men främst på att den kärlek hela jag uppfylls av, är det som är rätt, det som är äkta.
Jag kommer alltid älska er, vart ni än är.
//
Wivica

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback