I'll tell you. Del 2

Smärtpatienter, jag, ska bli bättre inom en viss tid. Det blir inte jag. Därför vill de kolla om det kan ha blivit några skador inne i kroppen som orsakar smärtan och svagheten.

Så jag går/har gått igenom väldigt många undersökningar och läkarbesök.
Jag hade kunnat skriva 25 sidor om dem, men jag berättar om var jag är nu istället.
- För ett par veckor sedan var jag hos en neurolog för en undersökning.
Hon har nu skickat mig vidare till andra enheter eftersom hon misstänker att jag kan fått en skada på min ryggmärg.
Hon var också orolig ang. mitt minne och vill därför kolla min hjärna.
Jag har fått en tid för MR (magnetröntgen) nu i början av september.
Vi får hoppas på det bästa.
Är det inte därför jag inte blir bättre, så beror de på de diagnoser jag redan har. Läs lite om dem HÄR.

- Hon skickade mig också vidare till ortopeden (inte fått tid i skivande stund) för en bedömning inför, vad hon anser vara nödvändigten operation i vänsterhanden/båda händerna. Jag vet väldigt lite om det just nu men det går ut på att de ska frilägga nerver i händerna som är i kläm, och det kan göra att jag får tillbaka styrkan.
Detta är som hon sa, lika säkert som osäkert att det hjälper, eftersom de inte vet var, om eller vilka nerver som är i kläm. Det kan lika väl vara i ryggen som i handlederna.
När jag vet mer om detta, kommer bloggen veta det.
- Under utredningarna har de också märkt att jag saknar vissa vitaminer och ämnen som många med glutenallergi saknar. Jag tar tabletterna för dem bristerna för tillfället.
Därför har de kollat om jag är glutenallergiker, men jag har hittills inte fått veta resultatet. Troligtvis är det inget.
Det är bara att vänta och se.
//
Wivica

Vill du läsa Del 1 kan du göra det HÄR

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback