Fråga om Supergratis.se

Fråga:
bella om SuperGratis' Stjärnjakt!:
jag blev medlem men är rädd för att få hem räkningar från de olika tävlingarna jag är med i genom supergratis.se eftersom ja nu har lämnat ut min adress, skulle uppskattas om du som också är medlem skulle kunna berätta för mig om det kommer några sådana!
bella om SuperGratis' Stjärnjakt!:
"jag blev medlem men är rädd för att få hem räkningar från de olika tävlingarna jag är med i genom supergratis.se eftersom ja nu har lämnat ut min adress, skulle uppskattas om du som också är medlem skulle kunna berätta för mig om det kommer några sådana!"

Svar:
Jag har ju skrivit och tipsat om sidan Supergratis.se förrut, t ex i detta inlägg HÄR.
Gå gärna in så har ni andra lite bakrundsfakta. Det finns även länkar uppe i menyn som man kan komma till sidorna från.
Bella, jag förstår din oro helt, jag oroade mig också för det i början. Det som gäller när man gå med i sånna här sidor för att tjäna ihop poäng är ju givetvis att vara väldigt vaksam på vilka tävlingar man är med i, vad för uppgifter man egentligen ger ut, vad vilkoren är och om det är värt besväret. Ofta kan man välja att inte fylla i vissa uppgifter som t ex adress på de olika sidorna man tävlar på.
- Att du ger din adress till Supergratis är däremot inget att oroa sig för (det gäller bara tävlingar o dess sidor). Det finns regler&lagar för Supergratis som företag måste förhålla sig till. När du loggat in på ditt konto så finns det en meny högst upp på sidan. Längst till höger så finns det en hjälp-knapp, under den finns frågor och svar och under rubriken övrigt så svarar Supergratis att de inte ger ut dina uppgifter någonstans. Det beror på personuppgiftslagen.


Jag själv har aldrig fått hem något i brevlådan om jag själv inte skrivit att jag vill få det på något sätt. Jag har däremot blivit uppringd EN gång under de åren jag varit med. Det är bara att säga nej och lägga på :)


Osäkerheten beror på tävlingarna och deras sida/skapare - inte på supergratis.se.
- Det gäller helt enkelt att vara vaksam. Oftast, tyvärr, så vinner man inte på de tävlingarna man ställer upp på. Och tävlingssidorna i sin  tur får inte heller ge ut din adress till någon annan eller missbruka den på något sätt.


Jag vill dock bara lite snabbt nämna att Supergratis i skrivande stund har problem med leveranserna i företaget. Det har de haft ett tag, men de försöker fixa detta. Det tar trots allt lite tid att samla ihop poäng så de som blir medlem nu och börjar samla kanske inte blir påverkad.


Hoppas att svaret är vad du ville ha, annars är det bara skriva igen :)
//
Wivica

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback